Poznaj lepiej nasz region:
Instytucja Samorządu Województwa Warmińsko-Mazurskiego

Przedszkola

Od owcy do sweterka

Jak to jest możliwe, że z owcy powstaje sweter?
W jaki sposób powstają ubrania z wełny?
Na te i wszystkie inne pytania dotyczące owiec i wełny, odpowiedzą te lekcje! Podczas zajęć uczestnicy prześledzą etapy pozyskania wełny i obróbkę do powstania kłębka wełny, który następnie jest użyty do produkcji sweterka (oczywiście sposobami dawnymi).

Dzieci do 3 klasy podstawowej: Zajęcia zakończą się wykonaniem pamiątkowej owcy z prawdziwej wełny oraz spacerem do zagrody owiec i kóz.

Dzieci od 4 klasy podstawowej: Zajęcia zakończą się wykonaniem plakatu „Od owcy do sweterka” oraz spacerem do zagrody owiec i kóz.

czas trwania: ok .1,5 godz.
liczba uczestników: do 25 osób
cena: 20 zł od osoby

Zdjęcie przedstawia różne rodzaje wełny

Kaczka, kaczor i kaczątko…

Zwierzęta w gospodarstwie były kiedyś zwierzętami dzikimi, które człowiek udomowił, aby pomagały mu w pracy – dostarczały pożywienia oraz dawały surowce do wytwarzania ubrań.
Zajęcia mają na celu poznanie różnych rodzin zwierzęcych oraz przekazanie podstawowych informacji na temat ich pielęgnacji i utrzymania. Uczestnicy lekcji będą mogli zobaczyć różne produkty pochodzenia zwierzęcego (jaja, wełna, urządzenia do wyrobu masła i twarogu), ale także poznać gdzie dane rodziny mieszkają oraz czym się żywią i w jaki sposób pomagają człowiekowi.

Dzieci do 3 klasy podstawowej: Na zakończenie lekcji dzieci wykonają pamiątkowe zwierzątko lub maskę wybranego przez siebie zwierzęcia (ozdabiają je dowolnie wybraną techniką plastyczną).
Następnie udają się na spacer po zagrodach ze zwierzętami.

Dzieci od 4 klasy podstawowej: Na zakończenie lekcji dzieci wykonają plakat „Zwierzęta na wsi – dlaczego były takie ważne?”. Następnie udają się na spacer po zagrodach ze zwierzętami.

czas trwania: ok .1,5 godz.
liczba uczestników: do 25 osób
cena: 20 zł od osoby

Pisklęta kaczki.
Zdjęcie przedstawia pisklęta kaczki

Tajemnice wiejskiej okiennicy

Zajęcia składające się z dwóch części, podczas których uczestnicy oprowadzani są po wybranych obiektach w celu poznania charakterystycznego detalu architektonicznego oraz biorą udział w zajęciach warsztatowych.

Zadaniem dzieci jest odpowiednie umieszczenie detalu na papierowych modelach domów wiejskich (przyklejenie drzwi, okien, okiennic, pazdurów i śparogów) i pokolorowanie całości.

czas trwania: 90 min. (pomiędzy częściami 15 min. przerwa)
liczba uczestników: grupy do 20 osób
cena: 15 zł od osoby

Zdjęcie przedstawia konstrukcję budowlaną chałupy